Ifølge en analyse foretaget af Retail Institute Scandinavia har klima i den grad indtaget danskernes bevidsthed – og særligt hos de unge.

»De danske forbrugere har i dag høje krav til virksomhederne om, at de aktivt skal vise, at de kæmper for en bedre verden.«

Mens det for 74 pct. af danskerne er vigtigt, at produkter og butikker har en bæredygtig og etisk korrekt profil, gælder det for hele 83 pct. af den såkaldte »Generation Z«, der er gruppen af forbrugere født efter år 2001. De gør nu ifølge Retail Institute Scandinavia for alvor deres indtog i detailhandlen. Generation Z er et segment, der er ekstremt optaget af social ansvarlighed, bæredygtighed, og af at varer er produceret under ordentlige vilkår. Og det sætter aftryk på deres forbrugsmønstre.

Klima vil fylde mere fremover hos forbrugerne. Vi kan allerede se, at de ændrer vaner og forbrug i forhold til madspild, transport og rejser. Der er mange ting, der spiller ind, og klima fylder i den grad dagsordenen. Så det er klart, at forbrugerne ændrer adfærd derefter.

»Klima og bæredygtighed ligger klart i top tre hos forbrugerne, hvis det da ikke ligger øverst.«

Tilmeld din virksomhed til Save The Future og vis dine kunder, samarbejdspartnere og leverandører, at I arbejder ud fra en miljømæssig tankegang som bidrager til forbedring og beskyttelse af verdens klima.

 

Selv de mindste klimatiltag gør en forskel ➔ tilmeld din virksomhed i dag.