Vores branche er IT, og vores virksomhedskultur er uhøjtidelig og sammensat af meget forskellige mennesker med forskellige baggrunde både personligt og professionelt. Det er en rigtig stor fordel, men kan også havde nogle ulemper, da det ikke nødvendigvis er en arbejdsplads for alles smag. Vi elsker det, men da vi skulle ud og finde en ny sælger til vores lille salgsteam, måtte vi få hjælp til at finde den rette kandidat, som også ville nyde at være på denne arbejdsplads.

 

Vores erfaring fra tidligere, fortalte os, at det ville blive tidskrævende, hvis vi skulle i gang med at skrive joboplag, læse flere hundrede ansøgninger igennem, afholde samtaler og hvad der ellers følger med. Desuden var det ikke fordi, at vi altid lige kunne gennemskue bag hvem der lige gemte sig en topsælger. Derfor valgte vi at tage kontakt til nogle forskellige rekrutteringsbureauer, som vi kunne se havde speciale i sælgere, og indgik kort efter et samarbejde med DEDIKATION. De havde både en solid erfaring med rekruttering af sælgere, samt et stort netværk og en god CV-database fyldt med salgsprofiler.

 

Inden indgåelse af aftalen har vi lagt rammerne for samarbejdet, og DEDIKATION havde fået en god forståelse af, hvilken type virksomhed vi var, kulturen og menneskerne, og samtidigt en god ide om den profil vi synes ville passe godt ind. Derefter gik de i gang med at kontakte relevante kandidater og vendte efter få uger tilbage med flere, vi kunne kalde til samtale. Forinden have de selv haft dem til samtale og vurderet at de matchede vores ønsker, og at de var interesserede i jobbet.

Vi valgte at kalde de 5 kandidater ind, som vi synes var mest relevante, og efter samtalerne var vi klar med en ansættelseskontrakt. Forløbet fra start til slut tog kun 4 uger, og så havde vi en ny kollega.