Forbrugsvanerne er de seneste år for alvor blevet ændret markant. I 2019 har bæredygtighed og klima spillet en stor rolle – og det ser ikke ud til at ændre sig.

Særligt hos de unge i Generation Z (født efter 2001) fylder det meget, at produkter og butikker har en bæredygtig og etisk korrekt profil. Selvom de unge går mest op i bæredygtigt forbrug, så viser en analyse alligevel, at den ældre generation – Generation Y – er mere villig til at betale mere, hvis en vare er produceret etisk korrekt.

Når de danske forbrugere køber vare i dag, så sker det ifølge en analyse i stigende grad for at købe bæredygtige, klimavenlige produkter.

Klima og bæredygtighed er i den grad kommet på dagsordenen. Faktisk er Danmark det land i verden, der er førende, når det kommer til at være klimabevidste. Danskerne er generelt mere optagede af bæredygtighed end vores europæiske naboer som Tyskland og England.

Generelt viser udviklingen, at virksomhederne ikke kan stå på sidelinjen, når det kommer til grøn omstilling. Virksomheder bliver nødt til at markedsfører sig som klimabevidste, men med markedsføringen og engagementet følger også en forpligtelse til at mene, hvad man siger. Derfor gælder det for virksomhederne om aktivt at holde fast i den grønne og teknologiske udvikling.

Konsekvensen kan ellers være, at de progressive forbrugere vender ryggen til virksomhederne.

Tilmeld din virksomhed til Save The Future og vis dine kunder, samarbejdspartnere og leverandører at I arbejder ud fra en miljømæssig tankegang som bidrager til forbedring og beskyttelse af verdens klima.

 

Selv de mindste klimatiltag gør en forskel ➔ tilmeld din virksomhed i dag.